Børn er unikke og fantastiske. Alle børn skal have mulighed for at være trygge, lege, grine, udvikles, udfordres samt være en del af et større børnefællesskab. Vi brænder for at gøre jeres barns institutionstid til en nærværende tid.
Natur, musik og leg er udgangspunktet for store dele af vores hverdag.
Fra vi åbner til vi lukker, tænker vi over hvilken ramme, vi som voksne sætter, for at give alle børn de bedste muligheder for at trives, dannes og udvikles. Personalet sætter rammen for læringsmiljøet gennem hele dagen; i legen, i planlagte aktiviteter og rutinesituationer. Alt leg, dannelse, udvikling og læring sker i et socialt samspil med andre børn og voksne. Dette er med til at det enkelte barn oplever forskellige læringsmiljøer, hvilket har afgørende betydning for barnets trivsel og udvikling. Fx hvilke lege skal der leges, med hvem og hvor henne. Vi reflekterer over, hvor vi som voksne placerer os, for at understøtte legen og de daglige rutiner bedst muligt.
Legen i sig selv har værdi. Vi ser det som en stor del af vores opgave, at støtte og facilitere børnenes lege. Når børn leger, udvikler de sig. De processerer verden og udvider deres oplevelser af verden. De bliver rigere på oplevelsen af sig selv samt andre mennesker. Når børnene viser interesse for noget i hverdagen, griber vi den, og hjælper med at skabe lege og aktiviteter med interessen i fokus.