Vores værdier

I Kantatehuset bestræber vi os på et aktivt og forpligtende samarbejde mellem forældre og personale:

• Hvor tryghed og rummelighed er bærende elementer
  • Hvor børn og voksne trives, har det sjovt og kan lide at være.
  • Hvor børn ses som alsidige mennesker med individuelle ressourcer og kompetencer.
  • Hvor individuelt tilpasset støtte, oplevelser og udfordringer skal udvikle og gavne barnet såvel som individ og som del af livets fællesskab.

Det er et fælles ansvar at sikre børnenes gode opvækstvilkår.

Vi vil gerne være medvirkende til at udvikle sociale og selvstændige børn. Det er vores mål, at styrke såvel det enkelte barn som gruppen i en harmonisk udvikling. I dagligdagen skaber vi rammer, hvor det er muligt at styrke barnets selvværd, selvforståelse, samt at gøre dem mere selvhjulpne ikke kun i forhold til aktiviteter men også i de daglige opgaver, hvor børnene selv skal tage del i.